27 Desember 2010

JALANAN MALAYSIA MENGUNING TUNGGU KAMI DI SUGBK 29-12

INDONESIA PLASA
Jalanan Malaysia Menguning

"Tunggu kami di (Stadion Utama Gelora Bung Karno) Senayan."
Senin, 27 Desember 2010, 02:32 WIB
Toto Pribadi, Zika Zakiya


Suporter Malaysia (flickr.com)

Malaysia berhasil menaklukkan Indonesia 3-0 di final pertama Piala AFF 2010, Minggu 26 Desember 2010. Pawai kemenangan langsung menjalar di jalan-jalan sekitar Stadion National Bukit Jalil, Malaysia.

Lebih dari 70 ribu pendukung Malaysia langsung turun memenuhi jalan di depan stadion. Dengan seragam berwarna kuning, mereka membunyikan klakson dan terompet tanda perayaan kemenangan.

Sesekali mengacungkan tiga jari sebagai tanda kemenangan 3-0. Aksi ini sempat mendapat balasan dari pendukung Indonesia. Beberapa diantaranya membalas dengan ucapan,"Tunggu kami di (Stadion Utama Gelora Bung Karno) Senayan."

Pantauan RADAR JAMBI, tak ada kericuhan apa pun yang terjadi selama pertandingan. Kedua pendukung kesebelasan mendapat jatah kursi terpisah. Pendukung Malaysia menguasai tiga per empat isi Stadion.

Kemenangan 3-0 ini jadi modal penting Malaysia untuk bertandang ke Indonesia pada 29 Desember mendatang. Sekaligus jadi ajang balas dendam atas kekalahan 1-5 di penyisihan Grup A di pertengahan Desember lalu.

1 komentar:

  1. TAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.


    Peminjam Pinjaman yang dihormati,


    Salam dari REBACCA ALMAL LOAN SYARIKAT.


    Kami disahkan Peminjam pinjaman yang menawarkan pinjaman kepada orang-orang yang memerlukan pinjaman. Kami memberi pinjaman untuk projek, perniagaan, cukai, hutang, bil, dan banyak sebab lain. Kami beroperasi pada kadar faedah 2%. Ada lebih banyak untuk mendapatkan pinjaman daripada syarikat ini, jadi Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda ingin memulakan perniagaan dan memerlukan modal? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab? Bantuan anda akhirnya di sini, kerana kami memberi pinjaman kepada semua orang dengan kadar faedah yang murah dan berpatutan hanya 2%, jika berminat hubungi kami hari ini di: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.


    kami memberikan yang berikut;

    *Pembaikan rumah

    * Pinjaman Pencipta

    * Pinjaman Kereta

    * Pinjaman Penyatuan Hutang

    * Talian Kredit

    * Pinjaman Kedua

    * Pinjaman Perniagaan

    * Pinjaman Peribadi

    * Pinjaman Antarabangsa.


    Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Jika anda berminat sila hubungi kami melalui WhatsApp Number +14052595662


    Semoga berjaya,

    SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMAL.

    BalasHapus

INDONESIA PLASA